سالن زیبایی الهه زارع

اگر موهای بسیار آسیب دیده، شکننده  ای دارید و یا به هرعلتی موهایتان نیاز به تقویت و زیباتر شدن دارد، کراتینه و احیای مو از بهترین روش های برای ترمیم موهای آسیب دیده می باشد. سالن زیبایی الهه زارع  در ادامه مطلب به صورت تخصصی، کاملترین نکات درباره کراتینه مو را توضیح داده است.

کراتینه مو ، به همراه سایر تراپی های مو ،موادی برای احیای موهای اسیب دیده است که صافی هم بهمراه دارد .

کراتینه مو

کراتینه مو در واقع موادی است که برای احیای موهای اسیب دیده از آن استفاده می کنند . در واقع یک موی شاداب و براق و لخت سرشار از کراتین است که با سشوار کشی زیاد و اتوکشی نامناسب و رنگ موهای فوق العاده قوی شیمیایی این کراتین در موهای طبیعی به نیستی و نابودی می رسند که به این حالت موهای آسیب دیده گفته می شود. موهای وز وزی و اسیب دیده برای درمان نیاز به انتقال کراتینه از بیرون دارند که این امر با کراتینه مو محقق می شود.

سوالات متدوال درباره کراتینه کردن مو

آیا پس از انجام کراتینه برزیلی باید از شامپو ها و کاندیشنر های خاصی استفاده کنیم ؟

بله ، مهمترین نکته در مورد شامپویی که بعد از کراتینه مو در شستشوی موهای خود باید در نظر داشته باشید آنست که از شامپوهای بدون نمک (کلرید سدیم) و خنثی استفاده کنید. چرا که سدیم موجود در ترکیب کلرید سدیم می تواند اثر کراتین را روی مو کم کند. یک نمونه ساده از شامپوهای بدون نمک شامپو بچه می باشد. اگر می خواهید از شامپوهای با کیفیت تر استفاده کنید ، من شامپوی Label.m Treatment Shampoo را به شما پیشنهاد می کنم. که یک مارک حرفه ای و مطمئن است.

اثر کراتینه برزیلی موقت است یا دائمی ؟

کراتینه برزیلی همانطور که قبلا گفته شد دو اثر مهم دارد ، اولا رفع سوختگی و آسیب مو در اثر مواد شیمیایی دوما اثر صاف کنندگی . اثر اول آن دائمی است و مو های ترمیم شده دوباره به حالت آسیب دیده باز نمی گردند ، اما خاصیت صاف کنندگی آن موقتی است و معمولا تا ۴ ماه دوام می آورد.

برای موهای خیلی مجعد و فرفری ، آیا کراتینه آن را کاملا صاف می کند؟

واقعیت اینست که خیر ، کاملا صاف نمی کند. اگر موهای شما آسیب دیدگی ندارد ، من به شما پیشنهاد می کنم به جای کراتینه برزیلی از صاف کننده دائم استفاده کنید. که خاصیت صاف کنندگی آن ، بیشتر و دائمی است. البته اگر موهای شما خیلی فرفری باشد باید ریشه های موی خود را هر ۴ ماه یکبار صاف کنید تا موها یکدست بماند. چرا که موهای جدیدی که رشد می کنند طبیعتا صاف نخواهند بود و باید صاف شوند.
اگر موهای شما آسیب دیده باشد باید آن را به یک آرایشگر ماهر نشان دهید تا تشخیص دهد آیا می توان با کراتینه برزیلی به علاوه صاف کننده دائم موهای شما را صاف

آیا می توانم همزمان با کراتینه مو های خود را رنگ کنم ؟

در صورتی که آسیب دیدگی موهای شما خیلی شدید نباشد و امکان رنگ کردن مو وجود داشته باشد ، می توانید قبل از کراتینه در همان روزی که کراتینه می کنید موهایتان را رنگ کنید. فقط باید یک نکته را در نظر داشته باشید که کراتینه برزیلی پس از اتو شدن مو ، باعث می شود که موها کمی روشنتر شوند. بنابر این برای داشتن رنگ دلخواهتان ، باید موها را کمی تیره تر کنید تا بعد از روشن تر شدن در اثر کراتینه ، به رنگ موی دلخواهتان برسید.

آیا می توانم مو های کراتینه شده خود را رنگ یا دکلره کنم ؟

بستگی به میزان آسیب دیدگی موهایتان دارد. اگر آسیب دیدگی خیلی شدید نباشد ، می توانید از ده روز بعد از کراتینه کردن موهای خود را رنگ کنید. اما اگر آسیب دیدگی زیاد باشد نباید اینکار انجام شود. مخصوصا دکلره کردن که باعث شکننده شدن مو می گردد.

می توان با خوراکی ها این لایه کراتین را روی سطح مو تقویت کرد؟

بله؛ با مصرف غذاهایی مثل ژلاتین و مرطوب نگاه داشتن مو و ناخن، کراتین می تواند تا اندازه ای به رشد خود ادامه دهد. به طور کلی، هر چه لایه کراتین مو یا ناخن ضخیم تر باشد، آن ها سالم تر خواهند بود؛

آیا کراتینه موهای آسیب دیده در اثر حرارت را نیز احیا می کند؟

اگر این آسیب جزئی و در حد خشک و شکننده شدن مو باشد کراتینه می تواند آن را بهبود دهد اما سوختگی شدید در اثر حرارت معمولا با کراتین بهبود نمی یابد. کراتین بیشتر برای سوختگی مو در اثر مواد شیمیایی مفید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه کارها

چت آنلاین !